Kruche ciasto z jabłkami, które zawsze wychodzi

…a do tego jest przepyszne. Gdybym miała do końca życia jeść tylko jedno ciasto, byłoby to właśnie to.

jablecznik_6

Bierzemy:

  • 2 1/2 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3/4 kostki masła
  • 2 jajka
  • szczyptę soli
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 kg jabłek
  • cynamon
  • kilka łyżek bułki tartej

skladniki_jablecznik

Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia. Mieszamy ją w misce z cukrem i solą. Dodajemy masło, siekamy je jak najdrobniej w mące, po czym rozcieramy palcami, aż nie będzie grudek. Wbijamy jajka i szybko zagniatamy na jednolite ciasto.

1/3 ciasta zawijamy w folię i wkładamy do zamrażalnika.

Formę (duża tortownica lub prostokątna blaszka) smarujemy masłem i posypujemy tartą bułką. 2/3 ciasta wylepiamy dno i boki formy. Nakłuwamy widelcem i odstawiamy do lodówki.

jablecznik_4

Jabłka odbieramy i trzemy na tarce o grubych oczkach. Jeśli są soczyste, odciskamy sok (i wypijamy od razu – pycha!). Dodajemy do jabłek cynamon – ile kto lubi – i porządnie mieszamy.

Wyjmujemy z lodówki ciasto. Posypujemy je równomiernie tartą bułką (dzięki temu jabłka nie przemoczą spodu) i wykładamy na nie jabłka. Resztę ciasta wyciągamy z zamrażalnika i ścieramy na jabłka na grubej tarce.

Pieczemy 50 minut w temperaturze 180 st. C. Ja zawsze zjadam je jeszcze gorące.

jablecznik_5

Czas przygotowania: 30 min + pieczenie
Wykonanie: łatwe
Porcji: dla 10 osób
Kalorii: 350 na porcję

33 thoughts on “Kruche ciasto z jabłkami, które zawsze wychodzi

  1. Na klasowej Wigilii u dzieci moja szarlotka została zjedzona jako pierwsza. To znak, że faktycznie jest dobra.
    Mam zlecenie na taką samą dla domowników a nie obcych obżartuchów ;-)

  2. Przepis na ciasto super….

    Ale sama opcja drukuj pożal się Boże! Autor strony do szkoły, lekki kurs informatyki!!!

  3. Ciasto w piekarniku :)
    Trochę je zmodyfikowałam, dodałam do utartych jabłek powidła śliwkowe własnej roboty. Sama jestem ciekawa, co z tego wyjdzie?

  4. Hmmm. Półkruche kupiłem gotowe w sklepie (leniwy, prawda?) Jabłka sam utarłem i wymieszałem z cynamonem i odrobiną cukru, na wierzch rzuciłem kruszonkę. Ciasto jest własnie w piekarniku. Pachnie w całym domu, zostało ze 20 minut a ja mam ślinotok already. Pozdrawiam z Zielonej Wyspy ;-)

  5. za każdym razem wychodzi!!! dzięki że dodałaś ten przepis. dziś testuje ze śliwkami.
    ale ciasto jest MEGA wiec nie może nie wyjść. pozdrawiam serdecznie

Dodaj komentarz

