Makaron z brokułami i serem pleśniowym

Była niedziela. Sąsiedzi jak zwykle pospraszali dzieci i wnuki na obiad. Siedziałam z książką w naszym pseudoogródku, od tych z lewej dobiegał zapach mięsa z rosołu, z prawej zalatywało klasycznym, polskim mielonym (dużo zbyt mocno rozgrzanego tłuszczu). Mój bunt przybrał postać makaronu z brokułami i sosem z sera pleśniowego. Łatwy i szybki.

Wzięłam:

* solidną garść makaronu
* pół torebki mrożonych brokułów
* kilka plasterków szynki z indyka
* kawałek pleśniowego sera Castello blue
* kilka łyżek słodkiej śmietanki
* łyżkę masła
* ząbek czosnku
* sól, pieprz

Najpierw obgotowałam brokuły w osolonym wrzątku, dosłownie przez 5 minut. Rozgrzałam na patelni masło i podsmażyłam brokuły, dodałam do nich pokrojoną w paseczki szynkę. W tym czasie ugotowałam makaron. U mnie to było razowe penne. Do brokułów i szynki dorzuciłam rozdrobniony ser i śmietanę. Kiedy ser się rozpuścił, dodałam makaron. Wymieszałam wszystko razem, lekko popieprzyłam. Solić nie było trzeba – ser był słony. Zdjęłam patelnię z ognia i dodałam roztarty ząbek czosnku. Teraz wystarczyło wymieszać i można jeść.

No i zjadłam. Mniam. Jeśli ktoś lubi ser pleśniowy i brokuły – polecam.

Skomentuj

